Van Monterey naar San Francisco

13 juli 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag reden we van Monterey naar San Francisco.

We moesten op tijd weg want we moesten zeker om 14.00 uur bij Pier 39 in San Francisco zijn om met de boot mee te kunnen naar Alcatraz.

Onderweg hadden we nog een tussenstop in Santa Cruz.

Santa Cruz is een surfplaatsje waar het surfmerk O'Neill is opgericht.

Het zag er heel gezellig uit met een boulevard met een grote kermis erop.

Helaas was het wat bewolkt en een beetje frisjes en konden we niet zo lang blijven vanwege de boot die we moesten halen.

Dus even snel een rondje gelopen over de kermis en weer door naar San Francisco.

Als we San Francisco naderen zien we die gigantische wolkenkrabbers en zie je pas echt hoe groot die stad is. Ik dacht dat Rotterdam groot was maar San Francisco is echt bizar. Die skyline en die bruggen...wow!!!

Uiteindelijk op tijd bij de pier aangekomen en naar Alcatraz gegaan.

Erg indrukwekkend ook weer. We hebben de audiotour gedaan en werden aan de hand van een Nederlandse stem rondgeleid door het cellencomplex.

Prachtig uitzicht vanaf de "Rock" op San Francisco.

Na ruim 2 en een half uur op de "Rock" zijn we weer teruggegaan naar San Francisco en hebben we heerlijk gegeten bij Rocco's (Italiaans in een rocksfeertje)

'S avonds nog even in het donker over de Golden Gate Bridge gereden en van het uitzicht genoten en weer terug naar het hotel.

Wat wel opvalt in San Francisco zijn de vele zwervers.

In bepaalde wijken zie je straten vol met dronken en stinkende zwervers.

Ze doen je niks en vallen je ook niet lastig maar wel bizar om te zien.

Nu even snel te slapen want morgen weer een lange dag in San Francisco (we blijven hier 2 nachten).

1. Mark Mulders:
    14 juli 2018
    Heel leuk om jullie verhalen en ervaringen te volgen, ben benieuwd hoe jullie het treintje door de straten van San Francisco vonden😉