van Kingman naar Palm Springs

26 juli 2018 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we om 8.15 uur opgestaan. De meiden waren moe en wilden niet mee ontbijten, dus ging we samen naar de eetzaal. Gisteren hadden we al een preview van de eetzaal gehad en dat zag er niet heel veel belovend uit...en dat bleek idd ook zo te zijn. Bijna alles was op en de andere helft lag op de grond en de mevrouw die het ontbijt verzorgde keek ook niet al te vrolijk. Toen we iets te eten gevonden hadden en aan tafel zaten om het op te eten, liep er een man van een jaar of 75 voorbij en die had gewoon een pistool in een holster aan zijn broekriem hangen... bizar gewoon. We hadden voor de meiden een voorverpakt dingetje meegenomen, zodat ze ook wat in hun maag hadden. Toen gingen we nog even langs de Walmart voor water( stel dat je stil komt te staan in de woestijn) en af tanken en toen de snelweg weer op. Na een aantal kilometer was het dan zo ver....Route 66. De bekendste highway van Amerika. Regelmatig stond het route 66 teken op de weg geschilderd. De weg zelf stelt niet zoveel voor, maar gewoon het feit dat je er op gereden hebt is al geweldig. Onderweg kwamen we verschillende dorpjes tegen waar het thema route 66 erg aanwezig is. Oa Oatman waar de tijd stil gestaan lijkt te hebben en waar de ezeltjes los over straat lopen en als ze maar het vermoeden hebben dat je iets lekkers bij je hebt, lopen ze achter je aan. Na een overheerlijk ijsje reden we weer verder. Volgende stop Joshua Tree NP. Ik wist niet zo goed wat ik daar van moest verwachten( in het roadbook stond droge woestijn met Joshua Tree bomen en rotsen, nou dat hebben we al heel veel gezien) en na een hele wereldreis inclusief hobbelig zandpad( ideaal voor als je een 4 x 4 voertuig hebt) kwamen we bij het park aan. Er zat niemand in het toegangs hokje, dus we konden gelijk doorrijden. En het viel me alles mee, de Joshua Trees waren toch anders dan dat we eerder al gezien hadden en het waren er veeeeeeeel en de bergen bestonden volledig uit losse rotsen, heel apart om te zien. Er waren een paar punten waar we naar toe moesten rijden om mooie foto's te maken. Van de Joshua' s Trees zelf natuurlijk, van de Skull Rock, een rots die eruit ziet als een doodshoofd( uitgeslepen door het water) en de Keyview, waar je bij helder weer Mexico kon zien liggen en de breeklijn San Andreas, maar helaas was het, zo bleek later door bosbranden, erg heiïg. Toen we alle punten bekeken hadden en gefotografeerd, gingen we op weg naar het hotel. De lucht werd steeds donkerder en er viel as uit de lucht, we hoorde op de radio dat er in de buurt een flinke brand was. In Palm springs aangekomen lag er overal een laagje as op en met 44 graden op de teller, kwamen we weer aardig in de richting van Death Valley. Na alle spullen naar de hotelkamer te hebben gebracht, gingen we op zoek naar een restaurant om iets te eten en om even over de braderie te lopen. Zelfs 's avonds laat is het nog broeierig warm . De braderie viel een beetje tegen, maar er stonden een aantal leuke kraampjes met plaatstelijke, handgemaakte dingen. We hebben niks gekocht. Na terugkomst in het hotel hebben we nog even een duik genomen, al was deze niet echt verfrissend, het water was bijna net zo warm als de buiten temperatuur. Zo nu allemaal even douchen en dan lekker naar bed. Morgen de laatste 3 dagen Los Angeles met een druk programma.

1. Addie Lubrecht:
    27 juli 2018
    Leuk die ezels op straat, er lopen er hier ook zat maar die zien eruit als mensen!