Los Angeles

28 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen begonnen Dave en ik met een gezonde ochtendwandeling om een ontbijtje te scoren. Ik had op Google maps al wat voorbereidend werk gedaan en er zaten in de omgeving aardig wat zaakjes, dus we begonnen gewoon maar met lopen. Na ongeveer 400 meter lopen kwamen we een klein bakkerijtje tegen, waar we lekkere croissants hebben gekocht en in een mooie doos mee terug richting het hotel hebben genomen. Aan de overkant van het hotel zat de Starbucks, dus daar hebben nog even koffie gescoord en toen snel terug om te ontbijten. De meiden waren inmiddels ook al aan het douchen en aankleden, dus na het ontbijt konden we op pad. Allereerst gingen we naar de Santa Monica pier. Een hele beroemde pier, die je vaak in films terug ziet. Er zitten allemaal leuke winkeltjes op en zowaar een klein pretparkje, incl reuzenrad en achtbaan. Eenmaal de pier op en neer gelopen te hebben, kwamen we bij de fietsverhuur en hebben we alle 4 een beachcruiser gehuurd, waarmee we op een speciaal beach bike pad langs het strand konden fietsen. Ook dit zie vaak terug in diverse films. We hadden de fiets voor een uurtje gehuurd, dus we konden precies tot venice beach fietsen en weer terug. Toen zijn we nog even langs wat winkels gelopen en weer op zoek naar de auto om langzaam richting het stadion te gaan. We zijn namelijk naar een honkbalwedstrijd van de Anaheim Angels geweest. Het was op de snelweg zo ontzettend druk, dat we bijna te laat waren voor de wedstrijd. Wij klagen in Nederland wel eens over de files, maar dit is echt verschrikkelijk en dat gewoon op zaterdag. Uiteindelijk kwamen we bij het stadion van de Anaheim Angels, wat een impossant gebouw en wat een happening. Hele familie's en gezinnen, incl. kleine baby's gehuld in rood/witte Angels kleding liepen naar de enorme ingang van het stadion. De wedstrijd begon om 18.07 uur dus we zaten in het begin nog een klein beetje in de zon. Stadion was nog niet helemaal gevuld maar tijdens de wedstrijd veranderde dat in rap tempo. Ondertussen kwamen de ijsverkopers en popcornmannetjes de tribunes oplopen. De Angels wonnen de wedstrijd uiteindelijk vrij gemakkelijk met 11-5 van de Seattle Mariners. Na de wedstrijd was er een imposant vuurwerk van 10 minuten en daarna speelden ze nog een film af in het stadion (Verschrikkelijke ikke 3). Dit is dus een avondje uit voor het hele gezin in Amerika.

Ze maken er echt een feestje van.

Na de wedstrijd zijn we weer in een klein uurtje naar het hotel gereden om uit te rusten.

Morgen kunnen we uitslapen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade