Van Palm Springs naar Los Angeles

28 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag de laatste etappe van de reis.

Los Angeles...

Het was een relatief kort stukje, ongeveer 2 en een half uur.

We hadden besloten om direct door te rijden naar Los Angeles en dan gelijk naar het Griffith-Obversatorium te gaan want vanaf daar kan je het Hollywood sign heel goed zien. Nou het was zo druk dat we de auto op een klein kwartiertje lopen moesten zetten. Eenmaal boven de nodige foto's gemaakt en nog even in het obversatorium gekeken. Daarna zijn we doorgereden naar Hollywood Boulevard. Eerst een parkeerplek zoeken...he een garage...ok, 18 dollar parkeerkosten...dat kan vast goedkoper dacht ik en we reden maar een zijstraat in. Heee genoeg parkeerplek hierzo...ik vertrouwde het toch niet helemaal en besloot het aan een man te vragen die daar op straat liep. Hij zei dat het gratis parkeren was maar dat ik alleen de auto in de rijrichting moest parkeren anders kan je een bekeuring krijgen. Ok, zo gezegd zo gedaan...Nou zijn we we klaar voor de Hollywood Boulevard. Wacht is effe...elke auto die hier staat heeft iets van een vergunning aan zijn spiegel hangen. Hmmm...dat vertrouw ik niet. Iets verderop zie ik een parkeerwachter die heel toevallig aan het controleren is. We lopen naar hem toe en ik spreek hem vriendelijk aan.

Klopt het dat het hier gratis parkeren is? Hij kijkt me een beetje verontwaardig aan en zegt van wie heb je dat? Ow niet dus zeg ik...maar waar kan je dan het beste parkeren? Nou zegt hij...nee wacht... Eerst even wat anders, waar komen jullie vandaan? Netherlands??? ahhhh...The Netherlands!!!

Hij stelde zich voor, ik ben Martin.

Nou toen er een heel verhaal over eten, drinken, Porto Rico, zijn zus en waar we allemaal nog heen gaan en waarom en wanneer.

Hij gaf uiteindelijk een adresje waar we de beste view op het Hollywood sign hadden en hij gaf ons "zijn" geheime locatie om gratis te parkeren aan vlakbij de Hollywood Boulevard. We bedankten Martin en gingen naar "zijn" geheime locatie.

Op locatie waren inderdaad genoeg parkeerplekken die gratis waren....bedankt Martin!!!

Na de lunch gingen we naar de Hollywood Boulevard.

Wowww wat een sensatie. Het was er erg warm, liepen heeel veeel mensen en aan alle kanten probeerden ze je wat aan te smeren zoals Hollywood Tours , Rij langs de huizen van de sterren Tours en Rij heel kort in een Ferrari voor heel veel geld Tours.

Je kon het zo gek niet verzinnen of ze hadden het.

Uiteindelijk hebben we een uurtje hier rondgelopen en zijn we naar Melrose Place gegaan. Melanie wilde nog even op de foto met het bekende straatnaambord van de serie.

Toen zijn we via Bel-Air (waar echt bizarre huizen staan) en Mulholland Drive naar het hotel gereden. We hadden laat geluncht dus nog even geen honger. Dan maar even naar de Target supermarkt en gelijk de vuile was meegenomen om bij de laundry even een wasje te doen zodat we laatste paar dagen in ieder geval een schone pendek aan kunnen.