van merced naar mammoth lakes

16 juli 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Zo even een rustdagje gehad! Gisteren hebben we door de brand nabij Yosemity, onze planning moeten omgooien. We zouden eigenlijk het nationale park ingaan, maar de toegangsweg naar ons hotel en de ingang van het park was afgesloten, dus moesten we noodgedwongen naar het Holiday Inn hotel in Merced. Het was een mooi hotel met een ruime kamer, alleen de meiden moesten op een slaapbank slapen, waar de veren nog net niet doorheen staken, dus dat was niet echt een succes en zeker niet voor 2 nachten. Na eerst heerlijk een beetje te hebben uitgeslapen, genoten we van een continentaal ontbijt( viel een beetje tegen voor het hotel vonden wij). Toen zijn we in de auto gestapt naar Modesto, waar een groot winkelcentrum zat. Gelukkig is alles hier open op zondag. Het was lekker koel en er waren veel winkels.

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan en hebben we na het ontbijt onze reis hervat. We zijn via een omweg toch naar de ingang van Yosemity National Park gereden en konden we toch nog een beetje genieten van al het moois in de natuur in Yosemity. Er hing helaas wel een dikke laag rook in de vallei, zodat we op de uitzichtpunten weinig konden zien. Maar alles wat we konden zien was werkelijk adembenemend. Je kon goed zien dat hier in de omgeving vaker brand was geweest, want er stond veel zwart geblakerde bomen en kale zwarte vlaktes. Temperaturen kunnen hier hoog oplopen en in combinatie met dorre droge en vaak ook dode bomen, is 1 vonkje genoeg. Er wordt veel gewaarschuwd voor brandongelukken. De weg was stijl en ging langs diepe afgronden, niet echt heel fijn als je hoogtevrees hebt ( Dave...) Op een gegeven moment kwamen we bij een meer, waar we even zijn gestopt om te picknicken. We hadden broodjes gekocht met beleg. Het water was koud, maar het was wel lekker vertoeven langs de waterkant. Na een half uurtje reden we weer verder. Om de zoveel mile was er wel een uitkijkpunt of een parkeerplaats met een begingpunt van een wandeling, helaas was onze planning niet ingericht voor een wandeling, maar dat hadden we wel graag gewild. ( Ik denk dat er in ieder geval 2 mensen heel blij waren :-P ) Na een paar kilometer rijden stonden er opeens heel veel auto's geparkeerd en politie met zwaailichten en een boswachter met een soort van geweer ( Dave dacht dat er een paintball uitje aan de gang was) Niks bleek minder waar, ongeveer 100 meter verderop stond gewoon een F.....G beer in een soort wei. Omdat we in een rijdende auto zaten en er auto's achter ons reden, kon ik helaas geen foto maken, maar we hebben hem wel gespot. Na weer een aantal kilometers te hebben gereden, zag ik twee grote herten bij een beekje staan, STOP.....gilde ik, die moeten op de foto!!! Dave keerde de auto en reed terug naar de plek, maar toen zagen we ze niet meer. Gelukkig na enig speurwerk, konden we ze toch nog spotten en hebben we een heleboel mooie foto's van ze kunnen maken. We vervolgde onze weg, we waren niet ver meer van het hotel.

In het hotel hadden ze net een computerstoring gehad en konden ze onze reservering niet meer vinden, maar na een kwartiertje deed het systeem het weer en konden we alsnog inchecken. Dave Luna en ik zijn lopend nog even het dorpje gaan verkennen en op zoek gegaan naar een plek om te eten. Het werd Toomey's, waar ze de greatest burger hadden.

Daarna zijn we nog even wezen zwemmen( KOUDDDDDD .....) en in de hottub ( WARMMMMMM...), nu gaan we allemaal douchen en lekker slapen. Morgen naar de woestijn.

1. Linda:
    17 juli 2018
    Leuk verhaal weer , jullie maken genoeg mee😀,veel plezier verder😘