Van Page naar Grand Canyon

24 juli 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, omdat we in een andere tijdszone zitten was het pas 7.30 ipv 8.30 toen ik al helemaal gewassen en aangekleed was en klaar om te gaan ontbijten. Ik zei gaan jullie niet mee ontbijten, het is al half negen en toen zei Dave "lachend" het is pas half acht. Daar zat ik dan, helemaal klaar. Toen ik de gordijnen open deed was uitzicht fenomenaal! Dan nog maar even een hoofdstukje lezen en mijn sociale media bijwerken. Toen iedereen klaar was gingen we ontbijten en we waren het er allemaal over eens dat dit tot nu het lekkerste ontbijt was, wat we tot nu toe gegeten hebben mét uitzicht over de met zonovergoten bergen én dam. Toen we klaar waren hebben we de auto weer ingepakt( dit begint onderhand een routine klusje te worden) en gingen weer op weg. Dit maal ging de reis naar de Grand Canyon. Het was een reis van ongeveer 3 uurtjes. Onderweg stonden veel kraampjes op parkeerplaatsen, waar de oorspronkelijke bewoners van Amerika hun goederen probeerde te verkopen, voornamelijk sieraden, dromenvangers en beeldjes. Er waren regelmatig scenic view punten, waar je diep in de canyon kon kijken. Op een van deze parkeerplaatsen stonden een aantal merkwaardige bolides. Niet dat ik ze zag, maar Dave naast me zat te kwijlen en kon even geen woord uit brengen; Twee Ferrari's, een Porsche, een McLaren en een Corvette. 10 minuten later haalde ze ons in en konden ze digitaal worden vastgelegd. Toen kwamen we bij Grand Canyon Nationaal Park en wauw dat was weer indrukwekkend, we zijn eerst even met de auto naar het eerste uitzichtpunt gereden om een blik te werpen en zijn toen door gereden naar de supermarkt om wat spulletjes te halen voor een kleine picknick. In het park staan overal picknickbanken, dus toen we een mooie gevonden hadden, hebben we onze spullen uitgepakt en zijn lekker aan tafel gaan. Het druppelde al een beetje en toen we goed en wel onze eerste boterham hadden gesmeerd, brak de wolk en kregen we een plens water over ons heen. Gelukkig konden we alles verplaatsen naar een picknicktafel onder een afdakje. Hierna zijn we naar het hotel gereden en hebben ingecheckt. Vanuit het hotel gaat er een shuttlebus naar het park en daar kun je dan weer een shuttlebus nemen, die stopt bij alle punten waarbij je mooi uitzicht over de canyon hebt. We zijn bij een aantal punten gestopt en hebben mooie foto's kunnen maken, maar wij waren wel van mening, het is heel indrukwekkend en bijzonder, maar Bryce Canyon was mooier. Op de terugweg zijn we even langs de supermarkt gereden, want de proviand was alweer aardig geslonken en toen weer snel terug naar het hotel. Nu liggen we allemaal uitgevloerd te chillen op de hotelkamer.