Van Bryce Canyon naar Page

23 juli 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen reden we van Bryce Canyon (Utah) naar Page (Arizona.)

Een stuk van ongeveer 300 km.

We vertrokken vroeg want we hadden om 14.30 een tour door de Lower Canyons en we wilden nog bij het beroemde Horseshoe Bend en Lake Powell gaan kijken.

Onderweg in Kanab een cappuccinootje gedronken en verder naar Lake Powell.

Bij Lake Powell de beslissing genomen dat we de Horseshoe Bend pas vanavond gaan doen ivm de warmte. Het is hier overdag  ongeveer 37 graden en we moeten een stukje lopen om daar te komen.

Dus na Lake Powell naar het hotel gegaan om in te checken maar dat kon pas om 15.00 en aangezien het pas 11.30 was moesten we dus de tijd doden tot 14.30.

Dus eerst maar even naar de Walmart om wat broodjes en drinken te halen en toen een lunchplekje in de schaduw opgezocht bij de Glen Canyon Dam. Na de lunch zijn we naar de Antelope Canyon tour gereden.

De tour gaat gedeeltelijk onder de grond en was echt prachtig.

De canyons zijn het beste te omschrijven al seen diepe geul met een door stormvloedwater uitgeslepen spleet erin waar je nu dus doorheen kunt lopen.

Hier hebben we hele mooie foto’s kunnen maken en was zeker het bezoeken waard.

Hierna zijn we lekker bij Big John’s Texas BBQ gaan eten. Dit is een restaurant waar alle gerechten op gigantische BBQ’s worden bereidt. Die BBQ’s staan buiten voor het restaurant en het is schijnbaar een populair zaakje want het zat helemaal vol.

Na het eten zijn we nog even naar de Horseshoe Bend gereden.

Horseshoe Bend is een bocht van 270 graden in de Colorado River en het uitzicht is gigantisch.

Het was nog zo’n 35 graden , we moesten een heel stuk omhoog lopen door het zand en bovenaan moesten we weer een stukje naar beneden  . Eenmaal bij de Horseshoe Bend aangekomen  konden we genieten van dit bijzondere natuurverschijnsel.

1. Arend:
    24 juli 2018
    Ongelofelijk dat wij daar exact op de dag een jaar geleden ook waren...
  2. Zuid-west Amerika 2018:
    25 juli 2018
    Haha dat is in inderdaad wel heel toevallig, gaat snel zo'n jaar lijkt veel korter in mijn beleving.