Van Zion naar Bryce Canyon

23 juli 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Gisteren stond de rit naar Bryce Canyon op het rooster.

Zion was mooi maar als we de verhalen mogen geloven wordt Bryce Canyon zeker net zo mooi, zoniet nog mooier zelfs.

De rit was niet zo lang maar we werden even opgehouden bij de Zion - Mount Carmel tunnel. Daar stond een file omdat die tunnel dusdanig smal en laag is dat als er een camper of bus doorheen moet dat er dan geen ruimte is voor overig verkeer. Toen we daar eindelijk doorheen waren veranderde het landschap al snel van de gigantische rotsen van Zion naar de kleurrijke (rood, bruin en geel) rotsformaties in de vorm van torens. Deze torens worden ook wel "Hoodoos" genoemd.

Bryce Canyon is echt een typisch western plaatsje, hier wonen nog de echte cowboys en cowgirls en iedereen lijkt wel op een ranch te wonen. Aan de overkant van ons hotel zit een ranch waar rodeowedstrijden worden gehouden.

Vanuit het hotel konden we makkelijk de shuttelbus het park in nemen, die shuttelbus ging langs alle viewpoints van het park. Dus bij diverse haltes even uitstappen, kijken, foto's maken en nog eens kijken en weer de bus in naar de volgende halte.

Wat een prachtig park is Bryce Canyon, we hebben helaas geen wandeltrail gedaan ivm de tijd maar die trails zagen er van bovenaf in ieder geval supergaaf uit. (volgende keer misschien).

Rond 17.00 uur waren we terug in het hotel en besloten we om in het restaurant van het hotel te eten. Daar kon je een buffet of een a la carte bestellen. Wij kozen voor het buffet...Wow wat was dat lekker zeg en wat een keuze. In ieder geval een welkome afwisseling na al die burgers, pizza's, pasta's, broodjes van de afgelopen dagen.

Nu was het sperziebonen, bloemkool, broccoli, rijst etc.

Effe bijtanken...

Gek genoeg was dat wel het duurste etentje van de vakantie tot nu toe hahaha.

Ja gezond eten heeft zijn prijs in Amerika.

Na het eten nog wat gezwommen en daarna was de ene