Van Death Valley naar Las Vegas

21 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

18 juli

Vandaag laten we met de hitte van Death Valley California achter ons en gaan we naar Las Vegas Nevada…tja, in Las Vegas is het tenslotte “maar” 40 graden dus dat wordt lekker afkoelen daar…

We  vertrokken vroeg richting Las Vegas met 2 tussenstops.

In Pahrump een klein stadje waar we even een bakkie gingen doen bij de Starbucks in de plaatselijke supermarkt en ook nog even moesten tanken.

Nou dat tanken was leuk, $2,65 voor een gallon (3,7 liter) benzine.

De meeste tankstations hanteren prijzen van ongeveer $3,50 per gallon.

Nu maar hopen dat het wel echte benzine is en geen water met een geurtje ofzo.

Als we net in de auto zitten om verder te gaan krijgen we noodmelding (soort NLAlert) op de telefoon dat er de komende 2 uur een overstromingsgevaar kan zijn…we zitten weliswaar midden in de woestijn maar een paar kilometer verderop is er noodweer in de bergen. Uiteindelijk bleek het loos alarm.

De tweede tussenstop is de Hoover Dam, ongeveer 50 km buiten Las Vegas.

Om bij de Hoover Dam te komen moeten we eerst een gigantische brug over een heeel diep ravijn heen en dan via een slingerweg door de bergen omhoog.

Dan kom je bij een controlepost en staan er 2 bewapende beveiligers waar je met de auto langs moet. Willekeurig (of als je hoofd ze niet aan staat) wordt je dan gecontroleerd. Wij mochten uiteraard zonder controle passeren.

Auto parkeren en de dam op…WAT EEN BOUWWERK…

Gigantisch groot, diep, steil, zo indrukwekkend!!!

De Hoover Dam ligt trouwens op de grens van Nevada en Arizona, dus vandaag zijn we in 3 verschillende staten geweest.

De laatste stop is het Gold Coast hotel in Las Vegas.

Ongeveer 20 min rijden vanaf de Hoover Dam.

Bij aankomst inchecken en auto parkeren en dan moet je met al je bagage door het casino tussen de rokende en zuipende gelukszoekers je weg zien te vinden naar de liften die je naar de slaapkamers brengen.

Las Vegas “the city that never sleeps” gaat ook hier zeker op.

Alles is in deze stad 24 uur geopend.

’S Avonds zijn we nog even de “Strip” op geweest. En langs de meeste bekende hotels gelopen zoals The Venetian , Cosmopolitan, The Mirage en de Palazzo.

Het was ’s avonds ook nog erg warm en het was druk dus rond 23.00 terug naar het hotel om even te douchen en te slapen en morgen gaan we misschien nog even een gokje wagen.

19 juli

Vandaag hebben we lekker een beetje uitgeslapen, want we hadden niet echt verplichtigingen, behalve terug naar the strip om de resterende winkels en hotels te bekijken. Eerst even een real American ontbijtje gescoord; donuts met koffie en toen iedereen gedouched en aangekleed was, konden weer op pad, maar poe poe wat was het weer heet. We hadden bedacht om wat winkels te bezoeken, omdat daar airco is en dus lekker koel. Overal waar je kijkt is wel iets te zien, lichtjes, straatartiesten en heel veel bijzondere mensen. Elk hotel mag je betreden( ook de hele dure) en ze hebben allemaal iets bijzonders. Zo heeft The Venetian allemaal gondels in een klein nagebouwd Venetië varen en binnenin het hotel hebben ze gewoon de straten en winkels uit Venetië nagebouwd. Er was ook een hotel genaamd Flamingo en je raadt het al, daar stonden flamingo’s in een soort tropische tuin. Veel hotels hebben ook een water/muziekshow, maar dat is leuker in het donker, dus daar gaan we vanavond nog even heen. Als laatste zijn we nog naar een mega groot winkelcentrum geweest, waar amber nog even wat heeft rond gesnuffeld, onze voeten konden echt niet meer, dus wij hebben beneden op een comfortabele bank( met wifi) op haar gewacht. Uiteindelijk heeft ze niks kunnen vinden. Toen zijn we weer terug gestrompeld( ik dan in ieder geval) naar het hotel. Toen we uit het shopping center liepen regende het zomaar. Zit je een keer in de woestijn regent het…Uiteindelijk was het een voorbode van noodweer wat later op de avond in de buitenwijken van Las Vegas losbarste. Het was zo erg dat het op alle nieuwszenders was en we kregen weer een alert melding op de telefoon. Maar bij ons op de strip was er niks aan het handje…gewoon rond 35 graden , droog en heet.

Omdat we gisteren zo lekker hebben gegeten bij TGI Friday, besloten we daar weer te gaan eten. Luna had de  really good cheeseburger, Dave had chicken tenders en Amber en ik hadden pasta( zaliggggggg) Na het eten wilde Dave nog even naar de water show van het Bellagio( dat moet je gezien hebben), maar de meiden hadden geen zin meer en mijn benen wilde eigenlijk ook niet meer, dus ik offerde mijzelf op om bij de meiden te blijven, op voorwaarde dat hij wel mooie foto’s en filmpjes zou maken.

Morgen gaan we weer verder naar Zion dus voor nu lekker slapen en morgen vroeg op.

1. Mark Mulders:
    21 juli 2018
    2 mooie verhalen weer hoor👍maar hebben jullie helemaal geen gokje gewaagd??? Jullie zíjn in Vegas he haha
  2. Frits Holthaus:
    22 juli 2018
    Niet gaan gokken hoor, zonde van het geld. Je kan het beter aan de armen geven, die gokken ook wel maar winnen nooit wat, want anders waren ze wel rijk.Ha,ha. Nog veel plezier maar pas wel goed op jezelf en de rest, liefs Frits en Tjits 👮🏻‍♂️👍