Van Las Vegas naar Zion National Park

21 juli 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

De rit van Vegas naar Zion stond gisteren op het programma.

Een rit van ongeveer 4 uur inclusief een tussenstop bij Valley of Fire State Park en bij de Zion Outlet.

Valley of Fire State Park is een park gelegen in de Mojave Desert , het park staat bekend om zijn rode zandgesteentes. Hier hebben we mooie foto’s kunnen maken voordat we weer verder gingen naar St.George voor de Zion Outlet

Nou de enige bekende winkel die ze daar hadden was de Levi’s store en de Skechers dus dat werd een kort bezoekje.

Nog wel even een shirtje gescoord trouwens.

Vervolgens hebben we onze reis voortgezet naar Zion National Park.

Het Landschap veranderde langzaam met prachtige kleuren en de liet ons de drukte en hectiek van Las Vegas snel doen vergeten.

Rons 17.30 kwamen we aan in ons hotel en Dick Trom stond ons te woord (al had hij er niet erg veel zin in) De kamer was super een welkome afwisseling met de , met parfum gemaskeerde, stinkkamer in Vegas.

De meiden waren weer dolgelukkig met de Wifi, Dave en ik gingen even een avondwandeling maken en de supermarkt opzoeken.

Het hotel ligt in het dorpje Springdale, wat een leuk dorpje is dat zeg.

Heel kleinschalig met allemaal leuke restaurantjes en souvenirswinkeltjes.

De plaatselijke supermarkt had ook van alles, wel tegen woekerprijzen maarja wat moet je anders. Het dorpje moet het echt hebben van de toeristen en dan voornamelijk van wandelaars die van heinde en verre komen om in Zion te gaan hiken. Maar wat een mooie omgeving zeg…als je naar buiten loopt is het eerste wat je ziet de gigantische rotsen die het dorpje omringen. Het lijkt net een schilderij waar je tegen aan kijkt, echt prachtig!!!

Vanochtend na het ontbijt zijn we het Zion National Park ingegaan.

Eerst met de gratis Springdale Line naar het Visitorscenter en vandaar na een klein uur in de ziedende hitte in de rij te hebben gestaan met de shuttelbus het park in.

Er zijn 8 haltes in het park met elk diverse wandelroutes en/of uitzichtpunten.

We hebben diverse haltes aangedaan en een wandeling van een paar kilometer gemaakt naar een waterval. Daarna hebben we bij de Zion Lodge lekker op het gras gelegen en een broodje gegeten.

Nadat het wat bewolkter werd en er wat dreigende wolken in aantocht waren besloten we om nog een paar haltes verder te gaan om wat rond te kijken en vervolgens terug te gaan naar het visitorscenter en via de Springdale Line terug te keren naar het hotel. In het hotel gelijk het zwembad ingedoken (wel even omgekleed natuurlijk) om even af te koelen.

Morgen gaan we naar Bryce Canyon dus vanavond die reis even voorbereiden.

Volgens mij kunnen we zelfs een beetje uitslapen morgen.(Niet zo ver rijden naar Bryce).

1. Addie Lubrecht:
    22 juli 2018
    Leuk zo die verhalen van jullie maar als ik alles zo eens lees hebben jullie bij terugkomst in Nederland nog wel een paar weken vakantie nodig om weer bij te tanken van deze behoorlijk actieve rondreis-vakantie. Enjoy it !!
  2. Dave:
    23 juli 2018
    Hahaha, ja idd Addie, Kan jij toevallig zien hoeveel vrije dagen ik nog heb?;)
  3. Addie Lubrecht:
    24 juli 2018
    Zullen er wel niet genoeg zijn om bij te tanken dus dan maar een paar weekjes rustig aan op het werk hè 🤔😄. Overmacht noemen ze dat.🙋‍♀️